יום שלישי, 19 במרץ 2024

הוכחה לגן עדן

 הוכחה לגן עדן – ד"ר אבן אלכסנדר

ידיעות אחרונות ספרי חמד, 215 עמ'

(כולל נספחים ורשימת ספרים מומלצים)

 


ד"ר אלכסנדר הוא נוירוכירורג וחוקר מוח מהארווארד, שהיה מדען רציונלי וספקן. אדם בריא ביותר ללא שום רקע למחלה. בשנת 2008 נפגע מוחו מחיידק אלים ונדיר (פחות מ-1 ל-10 מיליון מקרים בארה"ב), נדיר במיוחד על רקע היעדר חבלת ראש או בעיות רפואיות אחרות. כתוצאה מכך הוא היה שקוע בתרדמת במשך שישה ימים. במקרה שלו שיעור התמותה מעל 97 אחוזים, והרופאים לא האמינו שיש לו סיכוי לחזור לחיים. ביום השביעי הוא פקח את עיניו, נעשה ערני, נגמל ממכונת ההנשמה ובהמשך המשיך להתאושש וחזר לעסוק ברפואה, תופעה חריגה ויוצאת דופן.

במהלך אותו שבוע חווה ד"ר אלכסנדר חוויית סף-מוות, במסגרתה הוא הלך למקום אחר, וחווה שהמוות של הגוף והמוח הם לא סוף החוויה האנושית ואינם סוף ההכרה. הוא חווה את הקיום שלנו, את החיים כאן על פני האדמה, כחלק מהקשר רחב יותר שבו ההכרה מצויה תחת מבטו של אלוהים / הבורא / אום, האוהב כל אחד מאיתנו ודואג לו ומשגיח גם על היקום כולו.

פרקי הספר משלבים בין ה"בחוץ" מה שקורה לגוף הפיזי של ד"ר אלכסנדר, הטיפול הרפואי, המשפחה שמתגייסת מסביב למיטתו במהלך שבוע התרדמת, לבין ה"בפנים", מה שהוא חווה בירידה לרבדים עמוקים מאד של המציאות שלדבריו היא המציאות הממשית והאמיתית שהחיים שלנו הם חלק מתוך ההקשר שלה.

החוויה הזו שינתה את אלכסנדר. המצב הרפואי שלו, והמסע שהוא חווה במהלך מוות מוחי פחות או יותר, הוא בעצם הוכחה חיה לכך שהחומר הוא לא כל מה שקיים. שההכרה, או הרוח, הינן התעלומה הגדולה והמרכזית ביקום."הייתי אזרח של יקום מדהים בממדיו העצומים ובמורכבותו, שנשלט כולו על ידי אהבה".

 "מסעי נגע לא רק באהבה, אלא גם במהות שלנו ובאופן שבו כולנו קשורים זה לזה – בעצם המשמעות של הקיום כולו."

מה שקסום בספר הזה הוא הנחמה שהוא מספק, הידיעה שמה שמתרחש בחיים האלה, כאן על פני האדמה, שאותם אנו מכירים ויודעים, הוא חלק קטן הגם שמשמעותי, מתוך סך הכול של הקיום.

"לדעת את האמת העמוקה והמנחמת הזאת - שהרוח הנצחית שלנו היא אמיתית יותר מכל דבר שאנו תופסים במחוז החומרי הזה, ושיש לה קשר אלוהי אל האהבה האינסופית של הבורא."

הספר כתוב כל כך טוב, והוא קריא ומרתק. הוא כל כך טוב גם כיון שאלכסנדר מתמודד עם הספקן שהוא היה טרם החוויה הזו, והוא מתייחס לטענות אפשריות ומראה מדוע הן לא יכולות להסביר את מה שקרה לו – ועל כן ההסבר המופלא הוא ההסבר הנכון. ראו נספח ב' "היפותזות בתחום מדעי המוח ששקלתי כהסבר להתנסותי".

אני אסיים במילים היפות האלה, שכל כך מבטיחות שיש תקווה, ויש סיבה טובה לשאוף להתפתח ולהרחיב את התודעה שלנו:

"אהבה ללא תנאי. זוהי המציאות של מציאויות, האמת הבלתי מובנת והמופלאה של אמיתות, שחיה ונושמת בליבה של כל דבר שקיים או שיהיה קיים.... בדיוק כשם שלדורותי ב"הקוסם מארץ עוץ" תמיד היתה היכולת לחזור הביתה, יש לנו היכולת לאושש את הקשר שלנו עם המחוז האידילי ההוא."

בואו נחזור הביתה.

 

 

אין תגובות: