יום ראשון, 24 בינואר 2021

בלתי שבירים

 בלתי שבירים – ליסה בר

ידיעות ספרים, 358 עמ'

 


ביום הולדתה ה-42 סופי מגלה שבעלה בגד בה, והרבה, באמצעות אתר הבגידות "אשלי מדיסון". סופי בורחת לפריז, לסייע לבתה הלומדת שם אמנות.

ועכשיו היא מתחילה לעשות את מה שנשים עושות כשהן משתחררות מקשר זוגי ארוך שנים. במיוחד כשזה קורה אחרי פגיעה רגשית שכזו. אז היא עושה את "תחת שמש טוסקנה" רק בצרפת, ופחות מוצלח (מבחינה ספרותית). היא מתחילה לחקור מה ומי היא, כי נשים נוטות ללכת לאיבוד בתוך משפחתיות, זוגיות, הורות, ולשכוח לברר מה הן רוצות או צריכות בחיים, חוץ מלטפל במשפחה שלהן.

היא חוקרת את המיניות שלה, משנה את התספורת ואת צורת הלבוש שלה, חוזרת לאמנות ולפיסול שהפסיקה לפני שנים רבות, והפלא ופלא, בתום 358 העמודים היא גם מוצאת אהבה.

זה לא שיש לי משהו מיוחד נגד ספרים כאלה. זה גם לא שיש לי משהו מיוחד בעד ספרים כאלה.

ברור שקראתי את הספר בשטף. אבל זה לכשעצמו לא מה שקובע אם ספר הוא טוב או לא.

בסוגו, הוא ספר לא רע. בכל זאת פריז, פרובנס, אמנות, נופים... אבל ממש אי אפשר להגיד שהוא מעולה. אני מחפשת בספר קצת יותר מאשר שיהיה קריא ושוטף וכייפי. והספר הזה בהחלט קריא ושוטף וכייפי. ומלא בקלישאות, ולא באמת מתמודד עם הרגשות הקשים שמלווים משבר בגידה כזה. נוהגים לקרוא לספרים כאלה "ספר טיסה", לא יודעת מי יכול לטוס היום עם הספר הזה, ולאן, אבל זה ספר של קצף על הגלים. כלום לא נשאר אחרי שמסיימים. ועם זאת, מי שמחפשים ספר קליל וכייפי להעביר שעות במה שנקרא "בימים קשים אלו", עם תיאורי מקומות מקסימים, מסעדות מיוחדות, יצירות אמנות ותשוקה, אז כן.

מה שכן, הכריכה מקסימה.

 

אין תגובות: