יום ראשון, 15 ביוני 2014

תיכון לילה

תיכון לילה – סי. ג'יי דוהרטי
הוצאת ספרי עליית הגג-ידיעות אחרונות-ספרי חמד, 423 עמ'




אני לא שוללת את החשיבות של האונה קדמית. ויחד עם זאת, מפעם לפעם, צריך לחזור אחורה ולהיזכר מאיפה בכלל התחיל כל העניין הזה, של לספר סיפורים. אני מדמיינת לעצמי אותי יושבת ליד המדורה, ביחד עם עוד חבורה של אנשים, שמאזינים במתח לזקן השבט שמספר לנו סיפור. כולנו בקושי מרשים לעצמנו לנשום, וגם את זה משתדלים לעשות בשקט, כדי לא לפספס אף מילה.
במילים אחרות (חה), לשמוע סיפור טוב זה לצלול לתוך עולם, לתוך חיים אחרים.
אז שוב, אני בהחלט בעד סיפורים מתוחכמים (נגיד, ז'ורז' פרק "חלל וכו'"), אבל מפעם לפעם צריך "לנוח" עם סיפור טוב, מעניין, מותח במידה. כיון שזה ספר אז צריך שיאפשר לנו גם להפסיק מפעם לפעם כדי לעשות דברים אחרים (מה שנקרא "חיים") ולהמשיך ולחשוב מה קורה בינתיים לאלי שרידן ולחבריה?

בקיצור "תיכון לילה" הוא סיפור כזה. אלי שרידן שונאת את בית הספר, מתפרעת, נעצרת על ידי המשטרה בפעם השלישית, ונשלחת על ידי הוריה המיואשים לפנימיה הרחק מלונדון. הפנימיה מתגלית כמקום גותי, אפל, מסקרן, אבל מאד יוקרתי, מעוצב ומתוחזק לעילא. פנימיה יוקרתית שבה לומדים ילדיהם של אנשים עתירי הון וכוח, מה לאלי ולאנשים כאלה? אלי מוצאת לה חברים חדשים, מגלה להפתעתה שהיא נהנית ללמוד, אבל מתברר שהמקום איננו בית ספר רגיל. חלק מהתלמידים לומדים בכיתת לילה מסתורית שאסור לאף אחד לדבר או לדעת עליה, ומתברר שבמקום סודות רבים שמסתירים סכנה גדולה לאלי ולחבריה. כייף של ספר!

 תיכון לילה 2 – סי ג'יי דוהרטי
הוצאת ספרי עליית הגג -ידיעות ספרים-ספרי חמד, 363 עמ'


החלק השני בסדרה פוגש את אלי שרידן בבריחתה מאלמונים הרודפים אחריה ברחובות לונדון. אלי חוזרת לפנימיית קימריה היוקרתית לאחר חופשת הקיץ. הלימודים נמשכים ביתר עומס, ולכך נוספת כיתת הלילה המסתורית והאימונים שלא משאירים זמן רב לשינה. למרות האירועים הרודפים בזה אחר זה, התלמידים הבכירים מוצאים זמן גם למשחקי טניס לילה מקסימים, ולפיקניקים עם שיפודי מרשמלו ובקבוקי יין ושמפניה. עם זאת אין להתעלם, דברים אפלים רוחשים מתחת לפני השטח, והסכנה הולכת וגוברת. אלי מוצאת גם אהבה אחת או שתיים, והמתח לא בא לסיומו בסוף הספר כיון שעלינו להמתין לחלק השלישי.
ספר כייפי, כבר אמרתי בראשון, וגם השני כך.

תיכון לילה 3 – סי ג'יי דוהרטי
הוצאת ספרי עליית הגג-ידיעות אחרונות- ספרי חמד 356 עמ'


הספר השלישי פוגש את אלי במצב נפשי לא פשוט אחרי האירועים שסיימו את הספר השני בסדרה. אלי מנסה לברוח מקימריה אבל כמו המלון בקליפורניה, אי אפשר לעשות צ'ק אאוט מהפנימיה. סבתא של אלי נכנסת לסיפור ומתניעה את העניינים. כמו שהבנתם, זו לא סבתא שיושבת וסורגת. אלי תצטרך להתגייס למשימות לא פשוטות, אבל בכל זאת מדובר בתיכון, ולכן תצטרך גם להשלים את הפערים בלימודים. בנוסף, בתור עונש היא תצטרך להשכים בבקרים הקפואים ולעבוד בגינה. בין כל הלחצים האלה, היא גם נערה בגיל ההתבגרות עם בעיות אהבה רגילות לגילה (טוב, לא לגמרי רגילות, הבחורים שמדובר בהם הם כמעט מושלמים). אלי ממשיכה לנסות לפענח את הסודות האפלים שמתחת לחזות הנוצצת של פנימיית קימריה היוקרתית, ומגייסת קבוצה קטנה ואיכותית של חבריה לכיתת הלילה. המצב הולך ונעשה מסוכן, עד שמגיע לשיא, והספר מסתיים. נצטרך להמתין לספר הבא בסדרה המתוקה הזו.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

רציתי להתייעץ אני מתפללת לקבל תגובה בהקדם , בספר יש סטירה כבר מהספר הראשון הבחנתי בה.. לימודי הקיץ ויש גשם ? אני עד עכשיו לא מבינה למה היא עשתה את זה ככה הרי זה קעץ ובקיץ אין גשם..

אנונימי אמר/ה...

זאת לונדון