יום שני, 14 באוקטובר 2013

כוחה של מספר שש

כוחה של מספר שש – פיטקוס לור
הוצאת כנרת, 317 עמ'



ספר פעולה עתידני לנוער, השני בסדרת בני לוריאן. הספר הראשון אני מספר ארבע זכה לעיבוד קולנועי. בספר השני, אנו פוגשים שוב את ג'ון סמית, הלוא הוא מספר ארבע, הבורח ביחד עם מספר שש, עם חיית המחמד שלו ברני קוסאר שהוא כימרה הלובש צורת כלב נאמן אבל מסוגל לשנות צורה, ועם סאם החבר האנושי שלהם, שהאמין תמיד שאביו שנעלם, בעצם נחטף על ידי חייזרים מה שמתברר כנכון.
במקביל, אנו פוגשים את מרינה של הים, מספר שבע מתוך תשעת הילדים בני לוריאן ששרדו את השמדת כל בני עמם על ידי המוגדוריאנים.
הספר נע בין שני הצירים, ג'ון וחבריו מצד אחד, ומרינה. ג'ון ומספר שש מתאמנים ומשתפים גם את סאם באימונים שלהם. ג'ון פותח את השידה הלוריאנית שכל ילד קיבל כחלק מהמורשת שלו ומגלה בתוכה חפצים שונים ומשונים, שלגבי חלקם הגדול אין לו מושג מה הם אמורים לעשות. מרינה חיה עם השומרת שלה במנזר בנוי אבן, קר וטחוב המשמש כבית יתומות. השומרת שלה שוכחת את תפקידה, ובמקום זאת מבלה את היום בתפילות כאחת מהנזירות. מרינה נותרת בודדה ולא אהודה על יתר היתומות, מתחברת עם יתומה בת שבע שמגיעה למנזר, ועם שיכור הכפר.
הסיפור הולך ומסתבך, וכולם עוברים תלאות רבות. בינתיים מרינה פותחת את השידה שלה, ואז ג'ון וחבריו מקבלים רמז לגבי מקום הימצאה. בנוסף, ג'ון חווה חזיונות שבהם הוא רואה את העתיד לקרות, וזה לא הולך להיות טוב. ג'ון וחבריו מקבלים רמז שלפיו אביו של סאם החביא רמזים חשובים היכן שהוא בביתם. למרות הסיכון הגדול הם חוזרים לעדן, שם גרו ג'ון וסאם בתחילת הספר הקודם, ושם אירעה המלחמה הגדולה עם המוגדוריאנים שבמהלכה נהרס בית הספר וג'ון נכנס לרשימת המבוקשים של ה-FBI החושדים שהוא זה שפוצץ את בית הספר, כטרוריסט מסוכן. המוגדוריאנים תוקפים אותם שם, אך גם ה-FBI רודפים אחריהם ועוצרים אותם. אל דאגה, הם מצליחים לברוח.
במקביל, עוד מוגדוריאנים מגיעים למנזר לתפוס את מרינה והיא נאלצת לברוח, ומגלה שאלה הקטנה, הקטור השיכור ואדם זר שחשבה שהוא אחד מהרודפים, שלושתם הם בני ברית שלה. מספר שש טסה לספרד כדי לסייע להם במלחמה שהיא חשה שעתידה להתרחש שם, ובינתיים ג'ון וסאם נוסעים לחלץ את השידות הקוריאניות המוחבאות עמוק במערה של המוגדוריאנים. לקראת סוף הספר הם פוגשים את האויב הגדול שלהם, השליט של המוגדוריאנים.

טוב, סיכום העניין: הספר כייפי, רץ וזורם. מצחיק, מותח. אפשר קצת לקנא במורשות שבני לוריאן מקבלים: טלקינזיס, מהירות וכוח יוצאי דופן, האפשרות להפוך לבלתי נראית, הכוח לייצר סופת רעמים וגשם, הכוח להפעיל אש באמצעות הידיים, הכוח לשהות מתחת למים, הכוח לרפא.


מתוך הסרט: אני מספר ארבע

אין תגובות: