יום שבת, 29 באפריל 2023

לעולם אל תיתן לי ללכת

 לעולם אל תיתן לי ללכת – קאזואו אישיגורו

הספריה החדשה, 295 עמ'.

 


זה ספר נפלא, אחד הטובים שקראתי בשנה האחרונה אם לא בכלל. הכתיבה של אישיגורו פשוט גאונית, מופתית. האופן המופלא שבו הוא מצליח לתאר אוסף של עובדות ופרטים ולגלול באמצעותם חיים, חברויות, לימודים, הבנות, לכדי מכלול שלם של חיים שמעלים המון שאלות ומחשבות קיומיות. כלומר, ליצור ספרות משובחת ולא יומן אישי.

הנה הקושי עם הספר הזה, איך לכתוב עליו ולהמליץ עליו בחום, מבלי להיכנס לשום פרטים כדי שהקריאה תהיה קריאה ראשונית ונטולת הכוונה.

כי בספר הזה, ממש כדאי להגיע בלי ידיעה מוקדמת.

היתה לי תחושת בטן לגבי הספר הזה ולכן נמנעתי מלקרוא את הכריכה האחורית עד לסיום הקריאה, וטוב שכך. מציעה מאד להימנע מכך. להגיע לספר כדף חלק ולקלוט את הפרטים, הקסם, האימה הזוחלת, התהיות, אי ההבנה, וההבנה שנוחתת.

כיון שקראתי את הכתוב בכריכה האחורית רק בסיום הקריאה, אני יכולה להגיד שאני מסכימה עם הניתוח המדויק שבו, ולא מוצאת לנכון להוסיף עליו כי, שוב, כדאי שתקראו אותו בלי שום אמירה מראש.

 

 

 

תגובה 1:

דנה אמר/ה...

תודה,סיקרת. שמעתי על הספר אבל משום מה לא נכנס לליסט שלי