יום רביעי, 31 באוגוסט 2022

רדיקלים חופשיים

 רדיקלים חופשיים – אורלי קסטל-בלום

כתר הוצאה לאור, 157 עמ'

 


מתוך הכריכה האחורית: "הגיבורים והגיבורות, בהעבירם את משך חייהם, נעים על הציר בין סתמיות מוחלטת למשמעות רגעית ונעצרים כל פעם בנקודה אחרת."

בחרתי בו כי הוא ספר קטן, של סיפורים, כך שאפשר לשתול סיפורים בין כל העיסוקים הרבים שלי. התחלתי את הסיפור הראשון "משרוקיות", אמרתי אההמ. מתחכמת עם סיפור שמרמז על מציאות כזו ואחרת בישראל, אוקיי. קראתי את הסיפור השני "צל"ש" ואמרתי לעצמי ההההה, קראתי את השלישי "מלכות החרמון" ואמרתי אוקיי מסיימת את הסיפור הזה ונוטשת את הספר.

אני בדר"כ מתקשה לנטוש ספרים באמצע. ומצד שני, אני מבינה שאני לא אספיק לקרוא את כל הספרים בעולם, בטח לא את כל הספרים ששווה לקרוא אותם (עברתי כבר את תקופת האבל על המחשבה הזו), אז בטח אני לא הולכת לבזבז זמן על ספר שבא להתחכם.

והספר הזה בא להתחכם. קסטל-בלום משחקת עם המילים, ועם המשמעויות, ועם ההשתמעויות. "הקטע היה לא ייאמן ונשארתי כדי לא להאמין למראה עיניי".

יופי אורלי.

אם היינו יושבות בפאב על כוס בירה ואת מספרת לי את הסיפורים הקצרים האלה ואנחנו נקרעות מצחוק, זה ממש במקום. אבל כשאני יושבת לי בבית עם מוזיקה טובה וספר טוב, אני רוצה ספר טוב. כזה שנוגע. כזה שמעורר מחשבה, כזה שעושה שינוי בעולם שלי.

והספר הזה הוא לא.

אין תגובות: