יום שבת, 14 בדצמבר 2013

הדרקון הלבן

הדרקון הלבן – אן מק'קאפרי
הוצאת אופוס, 451 עמ'



השלישי בסדרת "דברי הימים של פרן", אחרי מעוף הדרקון ומסע הדרקון.

רות' הוא דרקון יחיד במינו, הדרקון היחיד הלבן בכל כוכב הלכת פרן. הוא גם קטן במימדיו לעומת הדרקונים האחרים, וכמעט כל בני פרן לא מצפים שיצליח לעשות דבר כלשהו. הקשר שבין רות' לבין  הרוכב שלו, ג'אקסום, גם הוא חריג, שכן בדרך כלל ההטבעה של דרקון ורוכב תיעשה עבור אותם אלה שיועדו להיות רוכבי דרקונים. אבל ג'אקסום מיועד להיות לורד מאחז ולא יתכן שיהיה דרקונאי וינטוש את מורשתו.
השניים מתאמנים בחשאי, ומתברר שלדרקון הלבן יש תכונות מופלאות. הוא יכול לחזור בזמן לכל רגע בעבר באופן מדויק, הוא מתקשר עם הלטאשים הססגוניות, יש לו זיכרון.
לאורך הספר מתבגרים הן הדרקון, והן רוכבו. ההתבגרות כרוכה ביכולת לגלות שליטה עצמית, לפעול מתוך מחשבה, לרתום את להט הנעורים וההתלהבות בשירות המטרה שהגדרת לעצמך. ההבנה של מורכבות החיים, של הרבדים הנסתרים שבכל דבר, שלא תמיד ברור על פניו מה הדבר הנכון לך, האם מה שאתה רוצה הוא מה שיהיה טוב ונכון עבורך?

"לעתים קרובות כל-כך באחרונה החל להבין שדברים אינם כפי שהם נראים. היו פנים נסתרות לכל דבר. אתה חושב שהשגת את שרצית, וכשאתה מתבונן מקרוב, מתברר שהוא לא מה שנראה לך מרחוק."

הקשר המיוחד שבין הדרקון הלבן לרוכבו יוביל למעשים רבי אומץ ותושיה שיצילו את העולם שלהם ממלחמה כוללת ואכזרית, ואף לתגליות מדהימות.

גם בספר השלישי מתעלה מק'קאפרי על עצמה, יוצרת עולם מרתק על כל פרטיו. תיאורי הנוף, מזג האוויר, האנשים, המבנה הפוליטי והכלכלי של החברה, תהליכים שעוברת החברה ושעוברים אנשים בתוכה.
מקום חשוב ניתן לשאלה של מה היעוד של אדם, מה תפקידו בעולם הזה, והאם יש לו אפשרות להימנע מלמלא את תפקידו – האם יש לו זכות כזו?

"הוא מתקדם בצעדים שאין לשנותם לעבר אירוע שנקבע מראש ושום דבר לא יכול לעוצרו עכשיו."





אין תגובות: