יום שבת, 27 ביוני 2020

שם הכוכב + הטירוף שמתחת


שם הכוכב – מורין ג'ונסון
גרף צעיר, 329 עמ'.


הראשון בסדרת "צללי לונדון".
נערה אמריקאית נוסעת ללונדון ללמוד בפנימיה אנגלית יוקרתית. ביום שהיא מגיעה, נפתחת סדרה של רציחות בסגנון ג'ק המרטש מהמאה ה-19. אין ראיות, אין עדי ראיה, מצלמות ברחובות מראות רציחות אך אינן מעניקות קצה חוט לפתרון התעלומה.
רק רורי היא היחידה שיכולה לראות את הרוצח, והיא כעת בסיכון להפוך לקורבן הבא שלו. כעת נכנסת לפעולה יחידת הצללים במשטרה של לונדון, אשר נלחמת באיומים על טבעיים. רורי מגלה יכולות מופלאות בעצמה ולומדת לגלות את מה ומי שהיא ומה היא רוצה ויכולה להיות.
הארי פוטר פינת שרלוק הולמס, בספר מותחן על-טבעי המיועד לנוער ולמבוגרים. תיאורי הלימודים בפנימיה היוקרתית, המטלות הלימודיות, המבחנים, הספרייה, השיעורים, ההווי הפנימייתי, משתלבים במראות לונדון, עילית ותחתית, וקו עלילה מותח ורצוף הפתעות.
ספר מרענן, כייפי, מסקרן ומותח.

💥💥💥
 הטירוף שמתחת – מורין ג'ונסון

גרף צעיר, 256 עמ'.


השני בסדרת "צללי לונדון".
עוד ספר מרענן, כייפי ומותח.
העלילה ממשיכה, המפגש של רורי עם החקיין של ג'ק המרטש בספר הראשון, שם הכוכב, הותיר אותה פצועה, אבל עם כוחות ויכולות יוצאי דופן ונדירות, גם בקרב מי שמסוגלים לראות רוחות רפאים.
רורי חוזרת לתיכון הפנימייתי בניסיון לחזור לחיים שהיו לה לפני האירועים המחרידים שבספר הראשון, אך במקביל מתחילה סדרה חדשה של רציחות בלונדון, ורורי חייבת להתגייס לעשות את מה שרק היא יכולה לעשות.
מצב הלימודים של רורי לא טוב, היא החמיצה שיעורים רבים ומתקשה להחזיר את עצמה לתלם ולהשלים את הפער לקראת הבחינות. חלק מרכזי בספר הנוכחי תופס נושא מערכות היחסים של רורי, והשאלה המרכזית, על מי היא יכולה לסמוך ועל מי אסור לה לסמוך. מי מתחזה ומי אותנטי.

אין תגובות: